Zpět na úvodní stránku
Jižní Čechy pohodové – Strakonice neviditelné
Aktualizováno 25.1.2017 pod původním článkem. 23.1.2017. Ve dnech 19. až 22. ledna 2017 se na brněnském výstavišti uskutečnil Mezinárodní veletrh turistických možností v regionech REGIONTOUR 2017. Jednalo se o největší prezentaci cestovního ruchu se zaměřením na regiony ve střední Evropě. REGIONTOUR je nosným projektem na podporu domácího cestovního ruchu v České republice. Účastní se jej klíčové subjekty a osoby s rozhodovacími pravomocemi v cestovním ruchu ČR a jednotlivých regionech. Pomineme-li pro náš článek zahraniční vystavovatele, tak české regiony na tomto každoročním festivalu cestovního ruchu nabídli i letos to nejlepší, co mohou představit. Co se týká návštěvnosti veletrhu, například v roce 2016 ho navštívilo 30 422 návštěvníků a vystavovalo na něm 844 firem na ploše 25 000 m2. Statistika zahrnuje i druhou část akce, kterou je veletrh GO. Ten se zaměřuje na výjezdovou turistiku.
Foto 1: REGIONTOUR Brno, 19. až 22.1.2017, stánek Jihočeského kraje – „Jižní Čechy pohodové“
Jihočeský kraj představil na REGIONTOURu v Brně projekt „Jižní Čechy pohodové“. Návštěvníky lákal na relaxaci, agroturistiku i místní kuchyni, ale především na své jednotlivé regiony. Zůstaneme-li v hodnocení u Jihočeského kraje, tak na veletrhu byly prezentovány prakticky všechny jeho nejvýznamnější přírodní, kulturní, technické, společenské a další zajímavosti. Hlavně ale – všechna jeho významná města. V prezentacích Jihočeského kraje nakonec chybělo pouze jediné z větších měst jižních Čech. A to žádné jiné, než Strakonice se svým okolím. Jde o neuvěřitelnou ostudu tohoto okresního města. Na čtyři dny se Strakonice staly prakticky nikým. Co je ovšem horší, z takto významného veletrhu budou regiony České republiky sbírat smetanu po celý další rok. Strakonicím se pak mnoho turistů raději vyhne.
Foto 2: REGIONTOUR Brno, 19. až 22.1.2017, stánek Jihočeského kraje – „Jižní Čechy pohodové“
Redakce magazínu iStrakonice.cz veletrh REGIONTOUR 2017 navštívila. Do svého archivu jsme si odvezli velké množství propagačního materiálu z nejrůznějších koutů naší vlasti. A víte, co jsme si odvezli o Strakonicích? NIC! Ani jeden samostatný leták či prospekt o Strakonicích nebyl na veletrhu k dispozici. Strakonice prostě jako kdyby neexistovaly. Žádná samostatná a konkrétní pozvánka na nějakou akci ve Strakonicích. Tedy kromě drobných zmínek v souhrnných prospektech, spolu s jinými regiony.
A to město letos čekají oslavy jeho 650. výročí založení. Strakonice nemají o turisty a o svoji prezentaci směrem navenek evidentně zájem. Celkem to ale můžeme chápat. Nové vedení města, pod taktovkou Strakonické Veřejnosti, tak činí pravděpodobně z ryze praktického důvodu. Co kdyby totiž náhodou někdo z návštěvníků poznal, co se ve Strakonicích skutečně děje? Strakonice tak akorát umí zrušit komisi Rady města pro cestovní ruch ke dni 31.7.2016, tedy ani ne měsíc před konáním Mezinárodního dudáckého festivalu (usnesení RM č. 2422/2016) a zrušit zaběhlé a funkční infocentrum k 31.12.2016 (usnesení RM č. 1424/2003), na které mimochodem odkazují materiály s přehledem infocenter, rozdávané na veletrhu REGIONTOUR 2017.
Foto 3: REGIONTOUR Brno, 19. až 22.1.2017, stánek Jihočeského kraje – „Jižní Čechy pohodové“
Zůstaňme ještě u 650. výročí založení Strakonic. Pro město je obrovskou škodou, že oslavy budou probíhat pod taktovkou Městského kulturního střediska. Připravuje je tak ředitel František Christelbauer, člověk bez maturity, sice s řidičákem skupiny „C“, ale jinak bez dalších větších schopností organizovat kulturu a propagovat město. Natož pak větší oslavy. I Mezinárodní dudácký festival 2016 by asi skončil fiaskem, nebýt širokého okruhu dobrovolníků, kterým nebylo ani pořádně poděkováno.
Redakce magazínu iStrakonice.cz nemohla na veletrhu městu nijak pomoct, minimálně chyběly nějaké propagační materiály. Proto jsme alespoň návštěvníkům rozdávali naše vizitky, které jsme si nechali vytisknout v několikatisícovém nákladu. Tak se lidé z nejrůznějších koutů České republiky a zahraničí přinejmenším dozvědí, jaké nyní ve Strakonicích panují pořádky.
Foto 4: Nová produktová vizitka magazínu iStrakonice.cz
Mezi vystavovateli se na veletrhu REGIONTOUR 2017 našlo i několik pivovarů. Opět promarněná šance pro Strakonice a jeho pivovar. Jak krásně by se přitom dala pojmout propagace zajímavého města Strakonice a jím vlastněného Měšťanského pivovaru. Například se slogany „Strakonické pivo z pohodových Jižních Čech“ nebo „Pijete pivo ze Strakonic, které rozpochodovaly sochy Moai na Velikonočním ostrově“. Nápadů by byla celá řada, současné město Strakonice má ale zájem spíše o prázdná gesta a proklamace. Současné Strakonice nejsou ani schopny se vážně ujmout svého významného jubilea. Důležitějším cílem pro nové vedení města a jeho firem je totiž stále likvidace lidí, co nedej Bože něco umí. Dokud nebudou do jednoho zlikvidováni, na nic jiného není čas a na nic jiného nejsou peníze. Maximálně tak na co nejlevnější molo na Podskalí, protože celá řada jimi dokončených akcí pochází ještě z éry minulého strakonického vedení.
Foto 5: REGIONTOUR Brno, 19. až 22.1.2017, příklad vystavovatelů z řad pivovarů
Zůstaňme ještě chvíli u piva a Brna. V této jihomoravské metropoli se nyní prodává strakonické pivo v Globusu a Kauflandu. Jeho cena začala na 7,50 Kč v Globusu a na 6,90 Kč v Kauflandu – levnější pivo ve zmíněných obchodech zákazníci již koupit nemohli. Je to v pořádku, nový výrobek se obvykle prodává za zaváděcí cenu. Co ovšem v pořádku není, je to, že levnou cenu nedoprovázela naprosto žádná reklama ani propagace. Redakce iStrakonice.cz pomocí dotazů přímo v uvedených obchodech zjistila, že lidé si strakonické pivo kupují většinou jen z důvodu nízké ceny. O jeho kvalitě a historii však nevědí vůbec nic. Až Kaufland a Globus nabídnou levné pivo jiných značek, mnoho zákazníků přejde k nim. Strakonický pivovar tak promarnil svoji šanci uvést se na trhu lahvového piva jako silný hráč. Nadlouho bude v této oblasti outsiderem, tedy tím, kdo stojí stranou, na okraji, vně, na podřadném místě. Špatný marketing Strakonic, kam se člověk jenom podívá.
Foto 6: Strakonické pivo v Globusu a Kauflandu je zákazníky vnímáno jako levné a podřadné pivo – levý a pravý obrázek. Zvýšení ceny na prostředním obrázku už toho moc bez kvalitního marketingu nezachrání.
Pojďme ještě naposledy zpátky k Mezinárodnímu veletrhu turistických možností v regionech REGIONTOUR 2017. V rámci Jižních Čech se samostatně prezentovaly na fotografiích níže uvedené turistické oblasti. V rámci nich pak bylo možné najít prezentace jednotlivých měst a jejich zajímavostí. Jihočeský kraj tedy zvládl svoji prezentaci na velmi dobré úrovni. Strakonice se naopak propadly a minimálně na rok 2017 za sebou zatáhly oponu, která je má chránit před zájmem turistů a dalších návštěvníků. Uznání tak patří pouze Muzeu středního Pootaví Strakonice, které na veletrhu svou prezentaci mělo. Muzeum ovšem nepatří Strakonicím, jejich zřizovatelem je Jihočeský kraj.
Foto 7: REGIONTOUR Brno, 19. až 22.1.2017, stánek Jihočeského kraje – „Jižní Čechy pohodové“
Foto 8: REGIONTOUR Brno, 19. až 22.1.2017, stánek Jihočeského kraje – „Jižní Čechy pohodové“, prezentace Nadace Jihočeské cyklostezky a Odboru kultury a památkové péče Jihočeského kraje
Foto 9: REGIONTOUR Brno, 19. až 22.1.2017, stánek Jihočeského kraje – „Jižní Čechy pohodové“, prezentace turistických oblastí Třeboňsko a Česká Kanada
Foto 10: REGIONTOUR Brno, 19. až 22.1.2017, stánek Jihočeského kraje – „Jižní Čechy pohodové“, prezentace turistických oblastí Českobudějovicko, Hlubocko a Novohradsko, Doudlebsko
Foto 11: REGIONTOUR Brno, 19. až 22.1.2017, stánek Jihočeského kraje – „Jižní Čechy pohodové“, prezentace turistických oblastí Lipensko a PodKletí
Foto 12: REGIONTOUR Brno, 19. až 22.1.2017, stánek Jihočeského kraje – „Jižní Čechy pohodové“, prezentace turistických oblastí Prácheňsko a Pošumaví, Šumavsko
Foto 13: REGIONTOUR Brno, 19. až 22.1.2017, stánek Jihočeského kraje – „Jižní Čechy pohodové“, prezentace turistických oblastí Toulava a Píseckem
Foto 14: REGIONTOUR Brno, 19. až 22.1.2017, stánek Jihočeského kraje – „Jižní Čechy pohodové“
Karel Janský
Obsah fotografií: Foto 1 – REGIONTOUR Brno, 19. až 22.1.2017, stánek Jihočeského kraje – „Jižní Čechy pohodové“; foto 2 – REGIONTOUR Brno, 19. až 22.1.2017, stánek Jihočeského kraje – „Jižní Čechy pohodové“; foto 3 – REGIONTOUR Brno, 19. až 22.1.2017, stánek Jihočeského kraje – „Jižní Čechy pohodové“; foto 4 – Nová produktová vizitka magazínu iStrakonice.cz; foto 5 – REGIONTOUR Brno, 19. až 22.1.2017, příklad vystavovatelů z řad pivovarů; foto 6 – Strakonické pivo v Globusu a Kauflandu je zákazníky vnímáno jako levné a podřadné pivo – levý a pravý obrázek. Zvýšení ceny na prostředním obrázku už toho moc bez kvalitního marketingu nezachrání.; foto 7 – REGIONTOUR Brno, 19. až 22.1.2017, stánek Jihočeského kraje – „Jižní Čechy pohodové“; foto 8 – REGIONTOUR Brno, 19. až 22.1.2017, stánek Jihočeského kraje – „Jižní Čechy pohodové“, prezentace Nadace Jihočeské cyklostezky a Odboru kultury a památkové péče Jihočeského kraje; foto 9 – REGIONTOUR Brno, 19. až 22.1.2017, stánek Jihočeského kraje – „Jižní Čechy pohodové“, prezentace turistických oblastí Třeboňsko a Česká Kanada; foto 10 – REGIONTOUR Brno, 19. až 22.1.2017, stánek Jihočeského kraje – „Jižní Čechy pohodové“, prezentace turistických oblastí Českobudějovicko, Hlubocko a Novohradsko, Doudlebsko; foto 11 – REGIONTOUR Brno, 19. až 22.1.2017, stánek Jihočeského kraje – „Jižní Čechy pohodové“, prezentace turistických oblastí Lipensko a PodKletí; foto 12 – REGIONTOUR Brno, 19. až 22.1.2017, stánek Jihočeského kraje – „Jižní Čechy pohodové“, prezentace turistických oblastí Prácheňsko a Pošumaví, Šumavsko; foto 13 – REGIONTOUR Brno, 19. až 22.1.2017, stánek Jihočeského kraje – „Jižní Čechy pohodové“, prezentace turistických oblastí Toulava a Píseckem; foto 14 – REGIONTOUR Brno, 19. až 22.1.2017, stánek Jihočeského kraje – „Jižní Čechy pohodové“.
Autoři a zdroj fotografií: Foto 1 až 14 – Karel Janský.
Aktualizace 25.1.2017. Redakce iStrakonice.cz obdržela e-mailem reakci na výše uvedený článek od paní Venduly Hanzlíkové. Níže ho přetiskujeme v plném znění tak, jak byl doručen. Včetně přiložených fotografií. Bez jakýchkoliv úprav. Nejdříve, nechť si čtenáři přečtou její text (odesláno 24.1.2017 v 17:01), a až poté náš názor.
„Vážený pane Janský,
přečetla jsem si Váš článek „Jižní Čechy pohodové – Strakonice neviditelné“ umístěný na webu www.istrakonice.cz. Na článek není možné reagovat přímo na stránkách, kde byl zveřejněn.
Neskrývám, že se jeho část dotýká mé osoby a mé práce úředníka Jihočeského kraje, nikoliv občana Strakonic. Za neúctu ke mnou odvedené práci považuji nepravdivé informace zveřejňovat. Článek obsahuje více témat, já bych se ráda vyjádřila pouze k veletrhu Regiontour, kde jsem osobně zajišťovala prezentaci turistické oblasti Prácheňsko a Pošumaví.
Rozhodně se distancuji od vašeho osobního postoje k současnému vedení města, ať už je jakýkoliv. Prezentujete se jako reportér a Vaše hodnocení by tedy mělo být alespoň z části objektivní.
Prezentace Jihočeského kraje byla na veletrhu Regiontour postavena na rozčlenění kraje do turistických oblastí. Strakonice se nachází v T.O. (turistická oblast) Prácheňsko a Pošumaví. Já osobně jsem se veletrhu zúčastnila a po celou dobu konání od čtvrtka 19.1. do neděle 22.1., tam prezentace Strakonic probíhala v širokém rozsahu a byla dostatečná. Koho náš region zajímal, dozvěděl se od mě osobně i z předávaných tištěných materiálů veškeré informace o turistických atraktivitách ve městě včetně přehledu kulturních akcí ve Strakonicích pro rok 2017. Obdržela jsem od Městského kulturního střediska krásné a poměrně výrazné a viditelné samostatné pozvánky na „Slavnosti města“ a top akce. Těchto letáků se cíleně, nikoliv náhodně, rozdalo přes 500 kusů! Město nám poskytlo kapesní kalendáříky, o které byl obrovský zájem a mnoho návštěvníků jsme tím potěšili. Město Strakonice i samotný hrad jsme také zařadili do nového souhrnného propagačního materiálu o turistické oblasti Prácheňsko a Pošumaví. Ten město kupodivu také propaguje.
Pro Vaši informaci: Cílem destinační společnosti je podpora a rozvoj cestovního ruchu v regionu. Destinační společnost Prácheňsko a Pošumaví propaguje Strakonice jako ideální místo pro trávení volného času a dovolené a doporučujeme návštěvu jak turistických atraktivit, tak i akcí, které se ve městě či okolí pořádají. Myšlenkou, v koncepci rozvoje cestovního ruchu Jihočeského kraje zakotvenou, je rozdělení J. kraje do turistických oblastí, tím dojde k vytvoření komplexnější a širší nabídky turistických cílů, tipů na výlety, nabídky služeb a současně s tím jde o snahu o udržení si turisty v regionu co nejdéle, minimálně na přenocování, ideálně na více dní. Proto jsou i Strakonice zařazené do souhrnných materiálů, aby člověk přijíždějící do regionu věděl, co může navštívit přímo ve městě a byl informován také o dalších zajímavostech v okolí – tedy měl důvod se ve Strakonicích ubytovat a projet si během pár dní celé Strakonicko. Je to obrovská výhoda být jejich součástí a tedy tyto materiály nejsou nikterak druhořadé a bezvýznamné, právě naopak. Máme velice široké možnosti jejich distribuce a tedy propagace Strakonic i za hranice města, regionu, kraje i ČR! Jihočeský kraj tento projekt turistických oblastí rozjel naplno přesně před rokem a myslím si, že se nemusíme za první rok fungování vůbec stydět, ba právě naopak a že propagace Strakonic v rámci činnosti destinační společnosti Prácheňsko a Pošumaví opravdu běží! Je to mimo jiné pilotní projekt v rámci republiky: máme tedy nejméně roční náskok před ostatními kraji.
Nejste zřejmě dostatečně informován, že městské infocentrum bude mít pro přicházející sezonu adresu Zámek 1. Ta je také proto po dohodě již nyní uvedena v souhrnném propagačním materiálu Prácheňsko a Pošumaví, který jste na stánku pravděpodobně našel. Jelikož jsem tam byla již sama a uklízela jsem zbylé materiály, nemohla jsem se s nikým vystřídat při nutném odběhnutí. Mrzí mě proto, že jsme se tam nesetkali osobně, abychom předešli tomuto (předpokládám) nedorozumění.
Na Vašich fotografiích postrádám návštěvníky veletrhu, kterých tam projde během 4 dní na 30 tisíc! Bylo by zajímavé znát čas pořízení Vašich fotografií, protože je viditelné, že se jedná o čas před koncem 4-denní akce, kdy se již materiály uklízejí a vše se balí. Bohužel fotografie pořízené těsně před uzavřením výstavní plochy nejsou vypovídající o průběhu celého veletrhu a prezentaci města. Já však fotografie mám z pátečního provozu. Plné hostů, zájmu a také strakonických materiálů na nabídkovém pultu. Přikládám své fotografie, které jsou pořízené v průběhu veletrhu.
Pane Janský, nechci žádnou chválu, ale skutečně objektivní reportáž, pokud ji děláte na profesionální úrovni. Pokud chcete být objektivní, tak Vaši reakci očekávám pouze s omluvou a nikoli výmluvou. A vězte také mou výhodu: mám desetiletou praxi z funkce vedoucí turistického informačního centra v nedalekém městě jihočeského kraje.
S pozdravem
Vendula Hanzlíková, produktová manažerka, destinace Prácheňsko a Pošumaví“
V reakci paní Venduly Hanzlíkové byly přiloženy následující fotografie:
Foto 15 a 16: REGIONTOUR Brno, 19. až 22.1.2017, stánek Jihočeského kraje – „Jižní Čechy pohodové“
Foto 17: REGIONTOUR Brno, 19. až 22.1.2017, stánek Jihočeského kraje – „Jižní Čechy pohodové“
Foto 18: REGIONTOUR Brno, 19. až 22.1.2017, stánek Jihočeského kraje – „Jižní Čechy pohodové“
Foto 19: REGIONTOUR Brno, 19. až 22.1.2017, stánek Jihočeského kraje – „Jižní Čechy pohodové“
Foto 20: REGIONTOUR Brno, 19. až 22.1.2017, stánek Jihočeského kraje – „Jižní Čechy pohodové“
Foto 21: REGIONTOUR Brno, 19. až 22.1.2017, stánek Jihočeského kraje – „Jižní Čechy pohodové“
Názor magazínu iStrakonice.cz na reakci čtenářky:
Vážená paní Hanzlíková,
děkujeme za Vaši reakci na naši reportáž. Publikujete v ní svů názor a věřte, nedělá nám žádný problém celou reakci zveřejnit. Nyní ale dovolte zase nám, Váš text rozebrat. Předně je trochu zvláštní, že se vydáváte za úředníka Jihočeského kraje – viz hned první odstavec. Když se totiž podíváme na „Telefonní seznam představitelů a zaměstnanců Jihočeského kraje – Krajského úřadu“, nikde se v něm nenacházíte. A to je zmíněný seznam aktuální k 25.1.2017. Sice jste tím možná chtěla zvýšit své postavení stěžovatelky, pro příště se ale prosím nevydávejte za někoho, kým asi nejste.
Foto 22: V seznamu zaměstnanců Jihočeského kraje – Krajského úřadu, aktuálního k 25.1.2017, se autorka reakce nikde nenachází
Váš text připomíná článek z Mladé fronty DNES, který vyšel pod názvem „Podivný kšeft strakonické městské firmy: draze koupit, levně prodat“. V něm redakce přišla se zdánlivě senzačním odhalením, co se prý dělo ve strakonické teplárně. Co na tom, že zveřejněné údaje publikovala sama Teplárna Strakonice, a.s. již ve své výroční zprávě za rok 2006, a to zcela veřejně. Do roku 2016 na zmiňované údaje přitom nikdo nereagoval, ani žádný audit, dokonce ani největší kritici bývalého vedení strakonické radnice, tedy Strakonická Veřejnost. Článek byl tedy pravděpodobně napsán na objednávku, aby se ho nové vedení radnice mohlo jako naoko chytit a „být překvapeni a zděšeni senzačním odhalením“.
A proč o tom píšeme nyní zde? I když to možná nebylo Vaším úmyslem, Vaše reakce výše zmíněnou kauzu skutečně připomíná. Vypadá to, jako by byly Vaše řádky připraveny „někým“ proto, aby se na jejich základě mohla rozpoutat kampaň ve stylu – „My nic, my jenom reagujeme na text, který napsal někdo jiný“. Budu konkrétní. Uvádíte, že: „Nejste zřejmě dostatečně informován, že městské infocentrum bude mít pro přicházející sezonu adresu Zámek 1“. Věřte, jsme o tom informováni. Zajisté také máte na mysli prostor, ze kterého bylo po mnoha letech vyhozeno muzeum, tedy jeho galerie. Co má ale nové informační středisko společného s veletrhem REGIONTOUR 2017? Copak nyní ještě neexistuje Infocentrum na Velkém náměstí? Nezlobte se, ale v některých pasážích Vaše reakce připomíná reklamu, obhajobu a alibi nového vedení radnice na jejich nepopulární kroky. Stejně jako již zmiňovaný článek Mladé fronty DNES v kauze teplárny.
Ano, na články umístěné na stránkách webu iStrakonice.cz není možné zatím reagovat přímo. To ovšem nijak nesouvisí s možnými reakcemi na naše články, které rádi zveřejníme. Klidně mohou být i kritické. Zájem ovšem nemáme o zjevné lži, urážky a osobní útoky na kohokoliv, což s publikovanými tématy nijak nesouvisí – do těchto kategorií Vaše reakce samozřejmě nepatří. Naše reportáž nebyla připravována jako neúcta k práci týmu, zúčastněnému na zmíněném veletrhu REGIONTOUR 2017. Naopak, celá prezentace Jihočeského kraje byla na vynikající úrovni, to jsme měli v našem článku asi ještě více vyzdvihnout. Co ale musíme obhajovat, je napadnutí, že náš článek není objektivní. Je objektivní a právě proto zveřejňujeme i náš názor pod Vaší reakcí.
Ano, i my jsme pochopili členění prezentace Jihočeského kraje na turistické oblasti. Právě proto byly zveřejněny fotografie číslo 7 až 13. Náš článek byl napsán z pohledu návštěvníka. Nepochybujeme o tom, že Vy osobně byste zasvěceně a odborně informovala každého zájemce o Strakonicích a o zajímavostech města. Ne každý návštěvník ale přijde s konkrétním požadavkem ve stylu – „chci Strakonice“. Já osobně jsem třeba za několika městy šel, které mne zajímají. Konkrétně mi šlo například o Nepomuk, o kterém jsem si odnesl kolem deseti samostatných prospektů. Většinou jsme ovšem i my jen prohlíželi stánky a věnovali se tomu městu či regionu, který nás pohledem zaujal. Prospekt k nim ale musel být na stánku fyzicky přítomen. Věřte, ani nás nenapadlo si s sebou vzít mapu a u každého regionu se ptát – „A k tomuto či onomu městu máte prospekty, anebo můžete nám k nim něco říct?“.
Nyní asi to nejpodstatnější. Byli jsme u stánku Jihočeského kraje dvakrát. To, že fotografie jsou z neděle po obědě, neznamená, že jsme u stánků nebyli v době, kdy byly plné prospektů. Jistě také Vám osobně patří poděkování za to, že jste několik dnů představovala návštěvníkům veletrhu město Strakonice. V článku ovšem vycházíme z osobní zkušenosti. Při našich dvou návštěvách jsme našli na nejrůznějších stáncích jak prezentaci většiny velkých měst, tak i konkrétně u Prácheňska prezentaci Muzea středního Pootaví Strakonice a jejich vodního mlýna Hoslovice. Ani na konci veletrhu jsme nezaregistrovali absenci prezentací nejvýznamnějších měst jihočeského regionu, včetně zmíněného muzea či mlýna.
Oproti uvedeným příkladům jsme samostatný leták Strakonic při našich dvou návštěvách stánku nezaznamenali ani jednou. Uznáváme, že v jiný čas tam letáky mohly být a tímto Vám děkujeme za osvětlení situace. Na podstatě článku to ale nic nemění. Jiná města, a třeba i to muzeum, zvládly být na veletrhu po celou dobu. Strakonice prokazatelně ne. U stánku Jihočeského kraje jsme byli poměrně dosti dlouho a máme prakticky všechny letáky a prospekty, které byly v daném okamžiku k dispozici. Možná to chtělo mít u sebe prospektů Strakonic víc. Anebo byl možná o Strakonice mnohem větší zájem než o jiná jihočeská města, proto tyto letáky mohly dojít dříve. I to je možné, vyloučit se to nedá – je to ovšem velmi málo pravděpodobně.
Na závěr snad jen poznámka, že nepopíráme zařazení prezentace Strakonic do souhrnných letáků, například celých oblastí. Zmiňujeme se o tom sami pod fotem číslo 2. Píšete, že Vaše fotografie jsou z pátečního provozu. Otázkou je, do kdy ale byly skutečně prospekty na stánku k dispozici, to se již ale asi přesně nedozvíme. Věříme, že mezi námi jde o nedorozumění, které naznačujete i Vy. A doufáme, že Vy sama nejste kolečkem v soukolí někoho jiného, kdo se chce prostřednictvím Vás obhajovat či zviditelnit. V žádném případě Vám to nepodsouváme.
Přejeme Vám hodně úspěchů a radostí při prezentaci jakýchkoliv turistických regionů. A ještě jednou. Článek nebyl napsán, aby jakkoliv znevažoval Vaši práci. O kvalitní prezentaci Strakonic se měl ovšem postarat – a především na ni dohlédnout, určitě zcela někdo jiný. Také o to, aby samostatné prospekty a letáky Strakonic byly na stánku k dispozici až do úplného konce veletrhu. Proto, že návštěvník přicházející v poslední den veletrhu není o nic podřadnější než ten, který přijde v den první. Neděle byla přece jenom nepracovním dnem, kdy lidé měli více času veletrh navštívit. Bylo by ale nyní příliš laciné hodit vinu na úředníky a ostatní zaměstnance!
Ještě poznámka. Informaci o zveřejnění Vaší reakce, spolu s naším názorem, zasíláme i dalším sedmi adresátům Vašeho e-mailu. I z toho důvodu, aby nemohli tvrdit, že o ničem neví.
S pozdravem
Karel Janský, šéfredaktor
Obsah fotografií: Foto 15 až 21 – REGIONTOUR Brno, 19. až 22.1.2017, stánek Jihočeského kraje – „Jižní Čechy pohodové“; foto 22 – V seznamu zaměstnanců Jihočeského kraje – Krajského úřadu, aktuálního k 25.1.2017, se autorka reakce nikde nenachází.
Autoři a zdroj fotografií: Foto 15 až 21 – Vendula Hanzlíková; foto 22 – kraj-jihocesky.cz.