Zpět na úvodní stránku
Senzační pivovarské odhalení ve Strakonicích – tajemství odkryto!
Velikonoční čas se blíží a s ním i uvedení piva zelené barvy na trh. Ve Strakonicích se potvrdilo podezření z našich předchozích článků. Viz náš archiv příspěvků. Strakonický pivovar nadále pokračuje ve svém utajovacím tažení, co se týká jeho míchaného nápoje na bázi piva, tzv. Velikonočního zeleného. Za žádnou cenu se totiž nikdo nesmí dozvědět, kde se bude nápoj čepovat. V zájmu většího utajení se na světelné reklamě u pivovaru objevují i různé datumy zahájení jeho prodeje (foto 1).
Foto 1: Měnící se datumy prodeje strakonického míchaného nápoje na bázi piva
Redakce magazínu iStrakonice.cz se proto pokusila v rámci Strakonic pátrat sama. Našli jsme dokonce jednu restauraci, kde skutečně měli na vchodových dveřích leták s vyobrazením míchaného nápoje na bázi piva (foto 2). Dlouho jsme se ovšem neradovali, podle personálu leták totiž vyvěsili pouze proto, že inzerovaný nápoj má „čepovat strakonický pivovar“. Oni prý o tomto moku dosud neuvažovali. Tak nic. Po další dlouhé době jsme v jednom případě byli nakonec úspěšní. Nápoj má v plánu čepovat ve Strakonicích restaurace „XY“. V rámci utajení ovšem ani ona nemá na své provozovně na „zelené“ žádnou reklamu. Možná bude nápoj ve Strakonicích čepovat ještě někdo jiný. Nebylo ale v našich silách objet skutečně úplně všechna zařízení s pípou ve Strakonicích a okolí.
Foto 2: Vzácný ojedinělý nález restaurace ve Strakonicích, kde mají leták na dveřích informující návštěvníky o míchaném nápoji na bázi piva – z důvodu utajení ze strany pivovaru ale nemůžeme zmíněnou restauraci přesněji lokalizovat – foceno 19.3.2016
Zde malá odbočka, drobný postřeh. Důkazem toho, že pivovarský trh je velmi konzervativní, může být skutečnost, že jedna restaurace „YZ“ dodnes (19.3.2016) na své reklamní ceduli uvádí, že má na čepu Nektar 11o. Byť uvedené označení již neexistuje a místo ní se používá značka Dudák.
Marketingu míchaného nápoje na bázi piva zasadila nově smrtelnou ránu také mluvčí strakonické radnice Markéta Bučoková. Na stránkách města zveřejnila svůj rozhovor se sládkem strakonického pivovaru (foto 3 a 4). V rámci celkového utajení ovšem nesmí být sděleno, kdy ke zveřejnění příspěvku došlo. Proto ani ten nenese žádné datum publikování. Co kdyby si náhodou někdo z případného datumu odvodil, odkdy se bude nápoj čepovat? To se nesmělo stát, vedení města a pivovaru hraje svou utajovací marketingovou hru skutečně dokonale. V článku tiskové mluvčí se sice objevuje datum 21.3.2016, co když jde ale zase o další zastírací manévr? Na druhou stranu, článek bude aktuální i v příštích letech. Stejně jako dosud neodstraněná reklama na Valentýna u strakonického pivovaru.
Foto 3: Avízo na nedatovaný rozhovor tiskové mluvčí strakonické radnice Markéty Bučokové na webových stránkách města
Foto 4: Nedatovaný rozhovor tiskové mluvčí strakonické radnice Markéty Bučokové se sládkem strakonického pivovaru Dušanem Krankusem na webových stránkách města
Markéta Bučoková v rozhovoru mimo jiné píše: „Hektičnost všedních dnů necháme kdesi za sebou a více se věnujeme svým blízkým a nakonec i sami sobě. Snad právě proto strakonický pivovar nemasíruje své skalní příznivce zbytečně se podbízející reklamou, ale pozvolna se svým Velikonočním speciálem vstupuje do celého Velikonočního týdne“. Něco hloupějšího by snad nevymyslel ani ten nejhorší marketingový pracovník. Každý skutečný obchodník se totiž vždy těší na nejrůznější svátky, kdy se čísla prodeje rapidně zvedají. Celý svět se podbízí reklamou, kde jenom může. A strakonický pivovar „just ne“! Když všichni ano, my tedy ne!
Strakonický pivovar bude proto „pozvolna se svým Velikonočním speciálem vstupovat do celého Velikonočního týdne“. Uvedené tvrzení je navíc v části tiskové mluvčí, takový nesmysl ani nepronáší přímo sládek pivovaru. O marketingu pivovaru skutečně rozhoduje tisková mluvčí radnice? Není to ostatně nic nového, když rozhoduje i o strakonické teplárně. Viz článek „Teplárna Strakonice ve světle důkazů a faktů – 5. část“.
Pro zajímavost se podívejme, co o reklamě říkají ti slavnější, než je radní Oberfalcer, radní Christelbauer, ředitel pivovaru Pohanka a tisková mluvčí radnice Bučoková:
- Podnikat bez reklamy je jako mrkat na dívku ve tmě. Vy sice víte, co děláte, ale nikdo jiný to neví. Steuart Henderson Britt;
- Reklama není žádná věda o nějakých zatracených procentech. Reklama je umění. O tom není pochyb. George Lois;
- Kdysi někdo řekl, že podfinancování v reklamě je jako koupit si lístek na půl cesty z Ameriky do Evropy. Utratíte peníze, ale nikdy se tam nedostanete. Morris Hite;
- Reklama je umění prodávat v masovém měřítku. Nikdo by se neobtěžoval používat reklamu, kdyby mohl mluvit se svými zákazníky tváří v tvář. Jenže nemůže. Morris Hite;
- V reklamě by mělo být obsaženo obojí – komerce i umění. Eric Hirschberg;
Kdyby mi zbylo pět dolarů, tři dám do reklamy. Henry Ford.
Zůstaňme ještě u zakladatele moderního automobilového průmyslu Henryho Forda. Převeďme si jeho dvě myšlenky z mnohých na strakonický pivovar. Henry Ford řekl, že „Idealista je ten, kdo pomáhá ostatním k prosperitě“. Pivovary v České republice rostou jako houby po dešti a masově se rozvíjejí. Strakonicím oproti tomu zbývají pouze idealisté jako je Oberfalcer, Christelbauer, Pohanka, Bučoková… Ti svým idealismem ostatním pivovarům nepochybně pomáhají k ziskům. Henry Ford také prohlásil, že „Myšlení je nejtěžší práce, jaká existuje. To je pravděpodobně důvod, proč tak málo lidí myslí“. Skutečně lidé nosící příjmení uvedená v tomto odstavci, kromě Henryho Forda, myslí v zájmu strakonického pivovaru? Raději v dalších moudrech Henryho Forda ani nebudeme pokračovat. Na Strakonice to byl až příliš moudrý pán a podnikatel. A takového zlínského Baťu by v tomto městě z nových vládců asi nepochopil už vůbec nikdo.
Přece jen ještě jedna drobnost týkající se obecného marketingu. Víte třeba, kdo vymyslel názvy adventních nedělí podle kovů – železnou, bronzovou, stříbrnou a zlatou? Byli to prvorepublikoví obchodníci, aby zvýšili zájem o předvánoční shánění dárků. Strakonice přitom když tedy „just ne“, tak budou o Velikonocích „pozvolna se svým Velikonočním speciálem vstupovat do celého Velikonočního týdne“.
Naší redakci se ale podařilo senzační odhalení, odkryli jsme úžasné tajemství! Víme totiž, kde si zájemci mohou dát ve Strakonicích na Velikonoce pravé Zelené pivo! Navíc skutečné pivo a ne strakonický míchaný nápoj na bázi piva! Příležitost bude v jediné restauraci ve Strakonicích. Konkrétně se jedná o bufet. Když budeme ještě konkrétnější, jde o BUFET BUS (foto 5) v hale autobusového nádraží Strakonice (foto 6). Zelené pivo se tam bude čepovat od úterý 22.3.2016 do čtvrtka 24.3.2016 vždy od 7 do 15 hod. Ve svátky, soboty a neděle má zmíněný bufet bohužel zavřeno, proto má povoleno pivo čepovat již od zmíněného úterý, i když toto pravé Zelené pivo se bude čepovat v celé České republice oficiálně až od čtvrtka 24.3.2016.
Foto 5: BUFET BUS ve Strakonicích na autobusovém nádraží, které bude jako jediné ve Strakonicích čepovat skutečné Zelené pivo
Foto 6: V této provozní budově na strakonickém autobusovém nádraží se nachází BUFET BUS, kde budou čepovat jako jediní ve Strakonicích skutečné Zelené pivo
Zmíněné Zelené pivo sice se Strakonicemi nemá nic společného, kdo by ale pracně hledal zdejším pivovarem a vedením města utajovaná místa, kde bude jejich míchaný nápoj na bázi piva na čepu? Uvedené Zelené pivo je tradičním výrobkem pivovaru Starobrno a vlastně náš objev nebyl ani tak moc náhodný. Starobrno totiž již před několika týdny rozjelo masivní marketingovou kampaň na své Zelené pivo. Když chceme vědět, kde se bude ve Strakonicích čepovat, stačilo se podívat na webové stránky Zeleného piva. Ty provozuje mimo speciální facebook samotný pivovar Starobrno. Zde je příslušná adresa zelenepivo.cz/kde-se-toci_mesto_Strakonice. Tak jak vidíte, nedalo nám zase ani tak moc práce místo točení Zeleného piva ve Strakonicích najít.
Strakonický pivovar si pod sebou dlouhodobě podřezává větev. Proč tak úzkostlivě tají, kde se bude jeho míchaný nápoj na bázi piva točit, to pochopit nelze. Jeho webové stránky o tom mlčí. Facebook pivovaru pouze říká, že „K dostání bude ve vybraných restauracích“. Tisková mluvčí radnice ve stejném konspiračním duchu tvrdí, že „Velikonoční zelené se bude prodávat od pondělí 21.3.2016 ve vybraných restauracích“. Redakce iStrakonice.cz se pro jistotu ještě zeptala na vrátnici strakonického pivovaru a v pivovarské prodejně. A výsledek? Bylo nám sděleno, že „míchaný nápoj na bázi piva se bude prodávat v těch restauracích, které si ho objednají“. No, skutečně velký posun v marketingovém myšlení strakonického pivovaru! Takže opět nevíme nic…
Vlastně ani není proč se divit marketingové sebevraždě strakonického pivovaru, když se podíváme, kdo ho vlastně zastupuje. Současný ředitel Marek Pohanka? O jeho marketingových schopnostech jsme již psali. Jde o články zařazené v našem archivu pod strakonický pivovar. Že by pivovar zachránil předseda představenstva pivovaru radní Rudolf Oberfalcer? Anebo člen dozorčí rady pivovaru, radní a ředitel Městského kulturního střediska, elektrikář František Christelbauer? Tomu už snad nevěří ani ten největší optimista. Spíše se nabízí otázka, zda tito lidé vlastně strakonický pivovar čím dál tím více nepotápí. Anebo snad pivovar zachrání nový sládek Dušan Krankus, který se má nově věnovat kontrole cestovních příkazů zaměstnanců? Viz článek „Ve strakonickém pivovaru se definitivně zbláznili aneb jeho řízená likvidace“.
Aby nedošlo k omylu, v tuto chvíli nepíšeme o kvalitě strakonického piva pod vedením nového sládka. Vše se točí okolo špatného marketingu pivovaru, který snad nemá v pivovarnickém prostředí České republiky obdoby! Pojďme se podívat ještě do Brna. Tam se bude masivně čepovat Zelené pivo Starobrna, na které je dokonale propracován marketing prodeje na internetu i mimo něho. Stačí si jenom porovnat fotografie reklamy umístěné viditelně přímo na pivovarech u Starobrna a u Strakonic, aby bylo jasno, že strakonický nápoj nemá v Brně šanci. A to je Brno skutečně významným odbytištěm strakonického piva! Tedy, alespoň bývalo…
Foto 7: Reklama na Zelené pivo se na pivovaru Starobrna nachází přímo na jeho budově již několik týdnů před Velikonocemi, a to na jedné z nejrušnějších brněnských ulic – foceno 18.3.2016
Foto 8: Reklama na míchaný nápoj na bázi piva se na strakonickém pivovaru nenachází viditelně nikde – foceno 19.3.2016
Foto 9: Abychom byli spravedliví, zde je jeden leták na míchaný nápoj na bázi piva umístěný ve strakonickém pivovaru – skrytě uvnitř mezi vchodem do pivovarské prodejny a vrátnicí pivovaru – foceno 19.3.2016
Zákazníci si určitě nejen v Brně plánují svůj velikonoční program minimálně několik dnů až týdnů dopředu. A kam asi půjdou lidé na Zelené pivo v Brně, když co se týká produktu Starobrna, mají například tuto webovou stránku: zelenepivo.cz/kde-se-toci? Jít v Brně na míchaný nápoj na bázi piva ze Strakonic si naplánovat nejde. I tam se totiž místa jeho točení úzkostlivě tají. Případný zájemce se tedy musí spoléhat na náhodu, že objeví nějaký ten reklamní plakát, který nějaký nezodpovědný vedoucí restaurace vyvěsil v rozporu se strategií strakonického pivovaru – zatloukat, zatloukat, zatloukat… (foto 10).
Foto 10 – Leták na míchaný nápoj na bázi piva na jedné brněnské restauraci – prozrazení přesné lokalizace uvedené restaurace by vedlo k narušení filozofie strakonického pivovaru zatloukat, zatloukat, zatloukat,…
O získání seznamu míst, kde se bude strakonický míchaný nápoj na bázi piva čepovat, se pokusil i jeden brněnský zákazník na facebooku strakonického pivovaru 18.3.2016 v 19:39 hod. – „Seznam restaurací by prosím nebyl? V Brně bude taky někde k ochutnání, je tu spousta pivnic s Dudákem“. A co na to strakonický pivovar? Mlčet, mlčet, mlčet… zatloukat, zatloukat, zatloukat… Zájemce o strakonické pivo má prostě smůlu. Podle názoru redakce magazínu iStrakonice.cz, dokud o strakonickém pivovaru bude rozhodovat minimálně jeho současný ředitel Marek Pohanka, radní Rudolf Oberfalcer, radní a elektrikář František Christelbauer a tisková mluvčí Markéta Bučoková, tak se bude strakonický pivovar propadat stále hlouběji.
Ptát se na to, proč Strakonice nepropagují třeba „Velikonoční zelené“ ale stále marketingově zcela nevhodný „míchaný nápoj na bázi piva“ je asi zbytečné. V jedné strakonické restauraci nám řekli, že ho prodávat nebudou, protože pro něho nemají zákazníky. Jedná se o zcela pochopitelnou reakci. Na rozdíl od masivní marketingové podpory Zeleného piva Starobrnem nemá totiž strakonický míchaný nápoj na bázi piva prakticky žádnou marketingovou podporu ze strany samotného pivovaru. Prodej díky špatnému marketingu strakonického pivovaru nezachrání ani samotné jednotlivé restaurace a hospody.
Na úplný závěr ještě jeden postřeh. Poslední smrtící ránu může strakonickému pivovaru paradoxně zasadit Mezinárodní dudácký festival (MDF) pořádaný ve Strakonicích v roce 2016. Paradoxně proto, že tato mezinárodní akce jistě zvedne výtoč strakonickému pivovaru, aniž by to byla nějaká velká zásluha nového vedení pivovaru a města. Tím se ale jenom oddálí odhalení skutečného ekonomického výsledku strakonického pivovaru v běžném období. Pravdivý výsledek výtoče i hospodaření se lidé dozvědí až v roce 2018. Tedy v době, kdy se uzavře ekonomický výsledek za rok 2017. Za celý rok bez MDF. Nebude již ale příliš pozdě pro nějakou nápravu?
Foto 11: Připomínka na závěr – na skutečné Zelené pivo od Starobrna si zájemci ve Strakonicích mohou zajít do BUFET BUSu v hale na autobusovém nádraží od úterý 22.3.2016 do čtvrtka 24.3.2016
Foto 12: Hledat letáky na strakonický míchaný nápoj na bázi piva na výlepových plochách ve Strakonicích, to je zbytečně vynaložený čas – nejsou ani na plochách společnosti rengl.cz, ani na plochách města – foceno 19.3.2016
Foto 13: Kdo by hledal leták na strakonický míchaný nápoj na bázi piva třeba na Městském kulturním domě, v jehož útrobách sídlí restaurace a ředitel Městského kulturního střediska, člen dozorčí rady pivovaru – hledal by marně – foceno 19.3.2016
Foto 14: Když už bohužel nemohou zájemci ve Strakonicích na Velikonoce ochutnat pivo zelené barvy z produkce strakonického pivovaru, můžou alespoň ochutnat pravé Zelené pivo ze Starobrna – BUFET BUS v hale autobusového nádraží Strakonice, od úterý 22.3.2016 do čtvrtka 24.3.2016 vždy od 7 do 15 hod.
Karel Janský
Obsah fotografií: Foto 1 – Měnící se datumy prodeje strakonického míchaného nápoje na bázi piva; foto 2 – Vzácný ojedinělý nález restaurace ve Strakonicích, kde mají leták na dveřích informující o míchaném nápoji na bázi piva – z důvodu utajení ze strany pivovaru ale nemůžeme zmíněnou restauraci přesněji lokalizovat – foceno 19.3.2016; foto 3 – Avízo na nedatovaný rozhovor tiskové mluvčí strakonické radnice Markéty Bučokové na webových stránkách města; foto 4 – Nedatovaný rozhovor tiskové mluvčí strakonické radnice Markéty Bučokové se sládkem strakonického pivovaru Dušanem Krankusem na webových stránkách města; foto 5 – BUFET BUS ve Strakonicích na autobusovém nádraží, které bude jako jediné ve Strakonicích čepovat skutečné Zelené pivo; foto 6 – V této provozní budově na strakonickém autobusovém nádraží se nachází BUFET BUS, kde budou čepovat jako jediní ve Strakonicích skutečné Zelené pivo; foto 7 – Reklama na Zelené pivo se na pivovaru Starobrna nachází přímo na jeho budově již několik týdnů před Velikonocemi, a to na jedné z nejrušnějších brněnských ulic – foceno 18.3.2016; foto 8 – Reklama na míchaný nápoj na bázi piva se na strakonickém pivovaru nenachází viditelně nikde – foceno 19.3.2016; foto 9 – Abychom byli spravedliví, zde je jeden leták na míchaný nápoj na bázi piva umístěný ve strakonickém pivovaru – skrytě uvnitř mezi vchodem do pivovarské prodejny a vrátnicí pivovaru – foceno 19.3.2016; foto 10 – Leták na míchaný nápoj na bázi piva na jedné brněnské restauraci – prozrazení přesné lokalizace uvedené restaurace by vedlo k narušení filozofie strakonického pivovaru zatloukat, zatloukat, zatloukat,…; foto 11 – Připomínka na závěr – na skutečné Zelené pivo od Starobrna si zájemci ve Strakonicích mohou zajít do BUFET BUSu v hale na autobusovém nádraží od úterý 22.3.2016 do čtvrtka 24.3.2016; foto 12 – Hledat letáky na strakonický míchaný nápoj na bázi piva na výlepových plochách ve Strakonicích, to je zbytečně vynaložený čas – nejsou ani na plochách společnosti rengl.cz, ani na plochách města – foceno 19.3.2016; foto 13 – Kdo by hledal leták na strakonický míchaný nápoj na bázi piva třeba na Městském kulturním domě, v jehož útrobách sídlí restaurace a ředitel Městského kulturního střediska, člen dozorčí rady pivovaru – hledal by marně – foceno 19.3.2016; foto 14 – Když už bohužel nemohou zájemci ve Strakonicích na Velikonoce ochutnat pivo zelené barvy z produkce strakonického pivovaru, můžou alespoň ochutnat pravé Zelené pivo ze Starobrna – BUFET BUS v hale autobusového nádraží Strakonice, od úterý 22.3.2016 do čtvrtka 24.3.2016 vždy od 7 do 15 hod.
Autoři a zdroj fotografií: Foto 1 až 2 – Karel Janský; foto 3 a 4 – web města strakonice.eu; foto 5 až 10 – Karel Janský; foto 11 – webové stránky pivovaru Starobrna zelenepivo.cz; foto 12 a 13 – Karel Janský; foto 14 – webové stránky pivovaru Starobrna starobrno.cz.